.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حذف تصمیمات احساسی مدیران با گسترش علم ریاضی
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: اگر مدیران جامعه ما به فرهنگ ریاضی برسند بسیاری از تصمیماتی که بر اثر احساسات گرفته می‌شود حذف و تمامی تصمیمات با دقت بالا گرفته می‌شود.

به گزارش شمال نیوز، سیدعلی قاسمی دوشنبه‌شب در نخستین همایش خانه ریاضی که در دانشگاه علم و فناوری مازندران در بهشهر برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش در راستای سیاست‌های دولت ارتقا کمی و کیفی خانه‌های ریاضی و عمومی کردن ریاضیات است.

وی با بیان اینکه دو خانه ریاضی در مازندران فعال است، افزود: یکی از اهداف اصلی خانه ریاضی عمومی کردن ریاضیات و نهادینه کردن تفکر ریاضی در بین عموم افراد جامعه است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه فعالیت خانه ریاضی در مازندران ستودنی است، بیان کرد: توجه به پدیده ذهن‌پروری و تفکر ریاضی یک گام جدی برای توسعه جامعه است و پرداختن به این مهم می‌تواند جامعه را به سمت توسعه همه جانبه سوق دهد.

این مسؤول بابیان اینکه ریاضی مادر تمامی علوم است، تصریح کرد: انسان باتکیه بر اندیشه خود به طبیعت نظم بخشید و از این قوانین طبیعی علم ریاضی بوجود آمد.

قاسمی با اشاره به اینکه میان علوم ریاضی و فلسفه پیوست جدی وجود دارد، افزود: در گذشته اندیشمندان که حکیمان قوانین موجود در بدن را از طریق قیاس محاسبه می‌کردند و با بررسی از کل به جزء به نتایج دست می‌یافتند.

وی با بیان اینکه جستجو برای بهبود وضعیت در حوزه‌های مختلف به یک امر فراگیر و عمومی تبدیل شده است، گفت: در حال حاضر که در یک کشور درحال توسعه زندگی می‌کنیم، میل به توسعه و پیشرفت به یک میل عمومی تبدیل شده است و همه در تلاشند تا فاصله خود را با کشورهای پیشرفته کم کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اظهار کرد: اگر مدیران جامعه ما به فرهنگ ریاضی برسند بسیاری از تصمیماتی که بر اثر احساسات گرفته می‌شود حذف و تمامی تصمیمات با دقت بالا گرفته می‌شود.

قاسمی به افزایش جرم و جنایت در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از اصلی‌ترین عامل بروز جرم در کشور عدم نهادینه شدن این مهم است که رفتار ما ریشه در اندیشه ما دارد./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.102 seconds.